Leipomotuotteiden markkinakartta auttaa ymmärtämään positiointia ja alakategorioita.
Markkinakartta on kuluttajalähtöinen tapa katsoa kilpailutilannetta ja analysoida markkinan mahdollisuuksia.
Kyselytutkimusta hyödyntämällä loimme leipämarkkinasta kattavan positiokartan, joka kertoo kuluttajan todellisuudesta. Näkökulma paljastaa mitkä tuotteet todellisuudessa kilpailevat keskenään ja missä voisi olla tilaa uudelle tuotteelle. Verkkotyökaluna toteutettu dynaaminen visualisaatio havainnollistaa löydökset helposti ja intuitiivisesti ja jättää tilaa myös asiakkaan omille tulkinnoille ja innovoinnille.
Markkinakartta antaa Fazerille uudenlaisen näkökulman kilpailutilanteen ymmärtämiseen, auttaa tunnistamaan nykyisen valikoiman kehityskohtia ja markkinan mahdollisuuksia.
Tutkimus antoi arvokasta tietoa tuotteiden positioista ja niiden menestystekijöistä. Se auttoi meitä kirkastamaan omia suunnitelmiamme ja tuotti uusia oivalluksia portfoliokehitykseen. Dynaamisen työkalun kautta voimme ammentaa taustatietoa suunnitteluun yhä uudelleen. Katri Perälä, Senior Insight Manager, Fazer Leipomot