Case Fazer leipomot:
Projektissa luotiin dynaaminen markkinakartta, joka on kuluttajalähtöinen tapa katsoa kilpailutilannetta ja analysoida markkinan mahdollisuuksia.
Mitä leipämarkkinalla tapahtuu? Fazer Leipomot kaipasi päivitettyä tietoa leivänsyöntiin, tuotteiden asemaan ja kilpailutilanteeseen liittyen.
Kyselytutkimusta hyödyntämällä loimme leipämarkkinasta kattavan markkinakartan, joka kertoo kuluttajan todellisuudesta. Näkökulma paljastaa mitkä tuotteet todellisuudessa kilpailevat keskenään ja missä voisi olla tilaa uudelle tuotteelle. Dynaaminen markkinakartta havainnollistaa löydökset helposti ja visuaalisesti ja jättää tilaa myös asiakkaan omille tulkinnoille ja innovoinnille.
Markkinakartta antaa Fazerille uudenlaisen näkökulman kilpailutilanteen ymmärtämiseen, auttaa tunnistamaan nykyisen valikoiman kehityskohtia ja markkinan mahdollisuuksia.
Katri Perälä, Senior Insight Manager, Fazer Leipomot