Suomalaista kuluttajaa puhuttelevia hygieniatuotteita

Berner 2017

Brief


Minkälainen uuden tuotteen tulisi olla? Tähän tarpeeseen Berner tarvitsi ymmärrystä hygieniatuotteen markkinasta, kuluttajista ja uuden tuotteen potentiaalista.

Menetelmä


Lähdimme liikkeelle kokonaisuuden ymmärtämisestä. Tuotekehityksen pohjaksi luotiin kattava näkemys olemassa olevasta markkinasta, kilpailijoista ja kategorian ostamisen lainalaisuuksista. Markkinaymmärrys auttoi ymmärtämään kohderyhmiä ja kategorialle kriittisiä tuoteominaisuuksia.

Lopputulos


Tutkimuksen toinen vaihe tunnisti uusien konseptien positiot markkinassa ja konkretisoi eri vaihtoehtojen mahdollisuudet ja riskit. Lopputulos auttoi Berneriä ja mainostoimistoa tunnistamaan markkinan haasteet ja määrittelemään toimenpiteet.

Tutkimus auttoi briiffaamaan mainostoimistoa markkinasta, kategorian ostamisesta ja asiakkaiden tarpeista. Markkinaymmärrys haastoi meitä miettimään mihin asioihin ylipäänsä voimme vaikuttaa markkinointiviestinnän keinoin. Sanni Väinölä, Brand Manager